Q-en-V-in-Namibie.reismee.nl

Nog een dag Etosha en dan door naar Onguma The Fort

Na het ontbijt om 8 uur de tassen weer in de auto en met Marion achter het stuur onderweg voor een tocht door midden en oost Etosha om uiteindelijk naar Onguma te rijden waar we vannacht gaan logeren bij The Fort. We gaan weer van waterhole naar waterhole en zien weer een onvoorstelbaar aantal dieren. Hoogtepunt is een hyena die net voor onze auto uit blijft lopen. Een van de op de kaart aangegeven punten is geen waterhole maar een uitzicht punt over Etosha Pan. We hebben het idee dat we aan het strand staan van een oneindig grote soort Waddenzee die zicht uitstrekt tot ver over de horizon, het enige wat ontbreekt is water..... Het plaatje past gewoon niet in onze logica. Als je het niet gezien hebt kun je je dit gewoon niet voorstellen. Halverwege de rit voor het eerst in deze vakantie gestopt voor een kop koffie in Halali. Ook weer zo’n kruising tussen Center Parks en Bakkum waar een kop koffie wel 15 Namib Dollar kost, is dus 0,90 cent. Voor het laatste stuk naar de gate vanuit Namutoni heb ik het stuur weer overgenomen en rijden over asfalt het Etosha park weer uit. De verdere tocht naar The Fort is maar 8 kilometer dus zo gepiept. Ontvangst is aller hartelijkst in een midden oosten sfeer. Even tijd om te ontspannen in en bij het zwembad en dan is het alweer tijd voor de gamedrive. Eric is de gids en we verkennen het privé domein. Nieuwkomers op onze spotlist zijn de slender mongoose en de duiker. Ook weer bat-eared foxes gezien en twee verschillende soorten jakhalzen. Na de sundowner en al opweg naar de Lodge horen we het bericht dat er toch in de buurt nog leeuwen zijn gezien. Eric racet terug naar de genoemde plek en er liggen idd netjest twee leeuwen in het hoge gras. Leuke afsluiting van deze drive. Het diner is echt weer klasse onder een beetje bewolkte hemel, maar bij een heerlijke temperatuur die we in Holland simpelweg niet kennen. Ook deze lokatie behoort bij het zelfde concern als camp Kipwe en dat is aan alles te merken. Deze mensen weten nog wat service is en laten je echt een op-en-top gewaardeerde gast voelen.

Anneke

Wat een fantastische reis! Dank je wel voor het delen! Xx

maurice

Ben benieuwd zelfde reis ongeveer gepland ,vertrekken a.s zondag