Q-en-V-in-Namibie.reismee.nl

Op naar Onguma game resort

Met weemoed verlaten wij Etosha. Zo'n 180 km voor de boeg. Onderweg kijken we bij alle waterplaatsen die we tegenkomen, enkele zijn drooggevallen en bij andere zien we weer veel dieren zoals gnoe's, zebra's, giraffen, antilopes, springbokken enz. niet te tellen zoveel. Bij één van de plekken liggen 3 leeuwen heerlijk in de schaduw van een boom vlak langs de weg. Prachtig om te zien, gelukkig reed er net een auto weg zodat we nog dichterbij konden komen. In het begin van de middag komen we aan bij het Fort de locatie in Onguma. Een schitterend gebouw in Marokaanse stijl tot in de kleinste details doorgevoerd. We worden zeer hartelijk ontvangen door keurig personeel. (zelfde organisatie als in Camp Kipwe waar overigens alleen mannelijk personeel werkt wat een bewuste keus is). Aangekomen op het terras en zwembad een uitzicht over het wildgebied met een waterbron op 30 meter afstand waar continue beesten op af komen. We worden onder begeleiding naar onze lodges gebracht, we mogen niet alleen lopen daar. De kamers zijn uniek, ook weer eigen terras met heerlijke lounchebanken en buitendouche. Grote bad- en slaapkamer met uitzicht op het wildpark. Jammer genoeg maar voor 1 nacht, eind van de middag nog een gamedrive met sundowner en in het donker terug waarbij we nog leeuwen gezien hebben. Het diner in Marokaanse stijl. Voldaan op naar de volgende dag. Benieuwd wat die weer zal brengen.

MQ