Q-en-V-in-Namibie.reismee.nl

Safaridag

Vandaag 05.30 uur gewekt voor een bushwalk met onze gids Previous. Eerst met de auto op zoek naar een luipaard. Omdat dit een beschermde en opvang omgeving is hebben een aantal dieren een zender om. Maar dan nog lastig om ze te vinden. Uiteindelijk Lila gevonden maar daarvoor moesten we van de paden af en dwars door de bush rijden wat best wel spannend is. Later nog een luipaard gezien maar die verdween snel in de bush. Op gegeven moment uitstappen en klaar voor een wandeling. Midden op een pad onder een boom lag een cheeta te slapen en omdat zij vroeger opgevangen is geweest niet bang voor mensen en daardoor benaderbaar tot op een afstand van plm 8 meter.

Terug bij de lodge zaten Joost en Manon op ons te wachten voor het ontbijt. Nog wat ervaringen en foto's gedeeld, koffie gedronken en ze uitgezwaaid. Lekker bij het zwembad gehangen en 's middags de laatste trip met Previous. Dit keer op zoek naar een hyena die hier redelijk zeldzaam zijn, in het hele gebied maar 3. Weer hobbel en bobbel in de auto en lopend door een droge rivierbedding op zoek. Na half uurtje een gevonden en deze konden we ook weer van redelijk dichtbij bewonderen. Teruggelopen naar de auto en het gebied verder mogen bewonderen. Via collega bericht dat er wilde honden waren gesignaleerd en ook Previous wilde daar graag naar toe want die ziet hij ook zelden. Bij een bron lagen er twee tussen tientallen zebra's. We hebben tijdens de sundowner borrel een prachtig schouwspel mogen zien tussen de zebra's en de wilde honden. Ook de gids was onder de indruk hiervan. In het donker terug naar de lodge voor diner. Boboti stond op het menu.

Nog een afzakkertje in onze privéuitzicht kamer en naar bed.

MQ