Q-en-V-in-Namibie.reismee.nl

Naar Okonjima home of the Africat foundation

Saaie rit voor de boeg, plm 360 km. Maar wel voor het eerst op asfalt dus we konden redelijk doorrijden. Zelfs door een echte stad gereden, ben even de naam kwijt. Aangekomen bij de poort moesten we nog 23 km zand en grindweg volgen en nog door 2 andere poorten. Omdat we nog geen luipaarden en cheeta's hadden gezien was vanaf nu onze hoop hierop gevestigd. The Africat foundation blijkt een zeer gepassioneerde organisatie tot behoud van deze 'poezen'. Vangen zieke en/of gewonde dieren op en brengen ze waar mogelijk weer terug in de natuur. Het is ook een centrum waar schoolkinderen en bezoekers bewust gemaakt worden waarom dit zo belangrijk is.

Aangekomen bij de receptie van de lodges werden we vriendelijk ontvangen maar we moesten even wachten, drankje aangeboden gekregen. De receptionist vertelde dat we een up-grade hadden gekregen naar de bushlodges. Elma vertrouwde het niet zo en had zoiets van hoezo! In ene paniek ons drinken laten staan en we moesten zo snel mogelijk daar naar toe. Oké dan. Daar aangekomen stonden ze al te wachten. Wat blijkt nou, ze waren ons kwijt het duurde te lang vanaf de 1ste poort tot aan de lodge. De beveiliging aan de poort had het al door moeten geven van de up-grade maar had dat niet gedaan. Angel, de manager, ontving ons en er kwam een dame aangelopen met welkomstdrankjes. Ik zie Elma verschieten en in tranen uitbarsten (niet alleen Elma hoor) want het waren Manon & Joost, het bruidspaar wat 4 dagen voorlopend op ons dezelfde reis maakten en waarbij we in de veronderstelling waren dat zij al terug in Nederland waren. Wat ook keurig volgens plan via app enzo gecommuniceerd is. Achteraf blijkt dat iedereen het wist behalve wij 4-en. Het was voor Elma & Roeland natuurlijk een fantastische verrassing om samen met hen deze geweldige vakantie te eindigen. Iedereen die hier aan meegewerkt heeft ontzettend bedankt!

Met z'n 6-en nog een privé gamedrive (cadeautje) naar de leeuwen waarvan Joost & Manon er 1 geadopteerd hebben. Gezellig gegeten met elkaar en tijd om naar onze lodge te gaan want morgen vroeg op voor bushwalk.

Liggen in je bed met rondom ramen en kijken over het resort, 's nachts wakker worden van gebrul van leeuwen alsof ze naast je staan, van alles langs zien lopen. GEWELDIG! Maar ook wel slikken hoor.

Welterusten.

MQ