Q-en-V-in-Namibie.reismee.nl

Camp Kipwe

Vandaag behoorlijke rit voor de boeg 320 km. Na een goed ontbijt rijden we weg en net als 2 dagen eerder door een schijnbaar eindeloos landschap, grotendeels vlak en zandig. Het laatste stuk zien we de bergen komen. De weg is vaak als een wasbord en we vragen ons af of het trillen en hobbelen zal resulteren in het verliezen van onderdelen (wel gratis massage).

Camp Kipwe ligt verscholen tussen de rotsen en de huisjes zijn daar volledig aan aangepast, schitterend! Koffers in de kamer, bergschoenen en meteen op pad met een gids naar Twijfelfontein voor een wandeling van 45 min. Midden in de bergen zien we veel rotstekeningen van vele duizenden jaren oud maar met uitleg over het ontstaan en de betekenissen hiervan.

Rond 18.00 uur terug en meteen weer op pad voor de sundowner. Op het camp een pad naar de top van de berg met een fantastisch uitzicht op het omliggende landschap en als cadeautje de ondergaande zon. Dit alles onder genot van een hapje en drankje op heerlijke bankjes. Wat een indrukwekkende plek.

Op het menu stond Oryx, heerlijke afsluiting van de dag. Morgen weer vroeg op.

RQ