Q-en-V-in-Namibie.reismee.nl

Swakopmund

Vandaag blijven we in Swakopmund. Om 07.00 uur ontbijt en om 08.00 uur op stap met Laramont naar Walvisbaai. Daar ligt een grote catmaran voor ons klaar en we gaan op weg naar volle zee. Walvisbaai ligt aan een prachtige grote baai en we varen langs de landtong waar we veel zullen zien. Ondertussen klimt Nicolas aan boord, een zeehond die kwam zijn portie vis halen en loopt een rondje over dek voor de toeristen en duikt daarna weer in zee. Hij zwemt met een snelheid van plm 20km nog even mee en verdwijnt dan.

Wij varen langs de landtong en zien duizenden robben. Rond walvisbaai zijn er meer dan 60.000. We naderen een robbenkolonie en hebben het idee qua geluid op een schapenboerderij te zijn. Honderden robben liggen in het zonnetje of spelen in het water. Kanoërs dobberen heerlijk tussen de robbenkinderen in.

We varen nog even door richting volle zee voor walvissen en/of dolfijnen maar helaas....

Er liggen op zee een paar indrukwekkende booreilanden en schepen die op de rede van Walvisbaai liggen. Op de terugweg zien we een kilometers lange stoet van aalscholvers vliegen, er komt geen einde aan.

Onder het genot van heerlijke oesters (hier zijn kwekerijen) en bubbels arriveren we weer in de haven.

In de middag wandel ik met Roel door Swakopmund, de dames lekker lui in het hotel. 's avonds bij The Tug gegeten, beroemd visrestaurant met uitzicht over zee. Was mooie dag

RQ