Q-en-V-in-Namibie.reismee.nl

Sosusvlei Dune Lodge

De wekker gaat om 05:30 het is vakantie.... Na een snelle douche en thee of koffie in de receptie met een gesloten safarijeep de Sosusvlei in. Het is 55km rijden om bij het begin van de duinen te komen en dan zitten wij al een paar km binnen de gate. Vele anderen moeten nog een aantal km’s meer rijden en mogen pas na zonsopgang naar binnen dus we hebben een voorsprong op de rest van de meute. We gaan niet met onze eigen auto maar met driver en een echte dikke 4-wheel van de Lodge en dat is maar goed ook. Het eerste uur is met de ogen dicht zo gedaan, het laatste stuk als het net begint te schemeren is volledig in mul zand en dan je auto vastrijden is geen kunst, zoals anderen na nog geen 100 meter al ervaren hadden. Het beklimmen van een uitloper van duin Big Daddy is een leuke uitdaging maar het uitzicht op de omgeving en dead vlei is het meer dan waard. Big Daddy is wel 350m hoog, wij zijn tot een meter of 100 hoog gegaan en toen als skiërs op bergschoenen naar beneden. Je kunt deze omgeving 1000 maal op foto’s zien maar in het echt is het echt bizar groot, hoog, rood en uitgestrekt. Duinen en je bent nog 65km van de oceaan. Na de beklimming van het duin en de wandeling door dead vlei blijkt er een stukje verderop voor ons onder een grote Acaciaboom een ontbijttafel gedekt te staan. Helemaal te gek met alleen er op er aan en er onder. Een gekookt ei of yoghurt met vers fruit of kaas of vleeswaren op heerlijk brood en koffie en thee, het kon allemaal. Echt klasse gedaan door de Lodge. Terug in de Lodge eindelijk eens een paar uur tijd voor vakantie aan het zwembad.

RV

Natuurlijk zijn we nog niet echt klaar voor vandaag want er staat nog een sundowner op het programma. We gaan het natuurgebied weer in en beklimmen deze keer het wereldberoemde Dune 45. Het is prachtig om te zien hoe de kleuren veranderen door een steeds verder zakkende zon. De werking van de schaduwen is ook prachtig om te zien. De wind steekt op, het wordt kouder, we gaan terug.

Jose en Jaap

Het is wel weer genieten he, we zouden er zo wel bij willen zijn, nog veel plezier samen.
liefs Jose en Jaap